" />

KTLA Bans LA Observed; LAT Next?

The Los Angeles Times’ Channel Island column reports this morning that KTLA (Channel 5) is blocking their employees from websites LA Observed and On The Record. The Times’ Scott Collins suspects he knows why:

The station has been involved in several ethical lapses over the years, the most recent involving a dining-room makeover for “Morning News” co-host Michaela Pereira. LA Observed and Fineman’s site have both featured items about the outlet’s problems.

Station spokeswoman Carolyn Aguayo did not respond to voicemail and e-mail messages left Thursday night.

That’s Tribune-owned KTLA, by the way. Wonder if they also banned the (Tribune-owned) LAT, which first reported on KTLA’s coverage-for-a-dining-room swap?

Seriously, wouldn’t it just be simpler for KTLA to allow staff to only view approved websites — such as ktla.trb.com? Ethical transgressions are so much easier for management to deal with when no one knows about them!

Share this post!
  • del.icio.us
  • digg
  • Fark
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • YahooMyWeb
  • SphereIt
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Facebook
  • FriendFeed
  • Tumblr
  • Twitter

Similar Independent Sources posts:

Comments are below the ad.


One Response to “KTLA Bans LA Observed; LAT Next?”

  1. 1
    mediabistro.com: FishbowlLA Says:

    [...] filmmakers. They all work cheap. Does no one at the Tribune watch YouTube? Or Current?

    KTLA is a joke. A joke-joke. Jokey joke-joke. Jokey-jokey joke-joke.

    [...]